TERENGGANU NEGERI INDAH,TERENGGANU NEGERI MAKMOR,TERENGGANU NEGERI PENUH TRADISI,TERENGGANU KAYA ADAT DAN BUDAYA,TERENGGANU SARAT DENGAN DESTINASI PELANCONGAN,TERENGGANU MENGHIDANG SERIBU SATU MACAM KEISTIMEWAAN UNTUK DINIKAMTI, SEKALI SINGGAH PASTI TERENGGANU AKAN TETAP DI HATI   

Monday, September 27, 2010

Piala Monsun Acara Besar Bertaraf Dunia



Piala Monsun adalah kejohanan kapal layar yang dianjurkan oleh Kementerian Pelancongan Malaysia dengan kerjasama kerajaan negeri Terengganu diadakan di Pulau Duyong, Terengganu, Malaysia. Piala Monsun telah diadakan sejak 2005 lagi. Ia merupakan siri terakhir Jelajah "World Match Racing". Datuk Peter Gilmour dari Team PST, Australia merupakan penasihat kejohanan itu dan juga orang yang bertanggungjawab membawa Jelajah "World Match Racing" ke Malaysia.

Pila Monsun ini akan diadakan sehingga 2012 kerana adanya perjanjian dengan penganjur iaitu World Match Racing Tour. Kerajaan Terengganu menyediakan peruntukan RM4 juta setiap tahun bagi kejohanan ini (wikipedia)

2 comments:

  1. Nak main ni kena banyak duit ni...

    ReplyDelete
  2. Orang kata Malaysia Timur lebih ketinggalan dari M'sia Barat. Pantai Timur SM tertinggal berbanding Pantai Barat SM dan yang ketara orang Timur jauh ketinggalan dari orang Barat. Biarpun apa org kata, nilai estetika, adat budaya, keagamaan, sopan santun dan seumpamanya telah jauh ditinggalkan oleh orang Barat. Saya suka disebelah Timur. - ( orang tu saya, kata org Johor )

    ReplyDelete


MusicPlaylistRingtones
Create a playlist at MixPod.com

Kembali ke muka depan

Puyoo! Best la Terengganu. Terengganu Tetap Di Hati


web page counter